GoogleAnalytics

Multi-channel trechters

Kijk verder dan de laatste klik: zie hoe uw marketingkanalen samenwerken bij het genereren van verkopen en conversies.

Overzicht

Uw klanten onderzoeken, vergelijken en nemen aankoopbeslissingen op verschillende tijden en op verschillende plekken, dus als u het rendement meet op basis van de laatste klik, geeft dit een onvolledig beeld en mist u mogelijk belangrijke inzichten over hoe u de waardevolste klanten kunt bereiken.

De multi-channel trechters in Google Analytics geven inzicht in interacties via verschillende digitale media en laten u zien hoe deze kanalen samenwerken om verkopen en conversies te genereren. En nog belangrijker, dit hulpmiddel helpt u bij het nemen van essentiële marketingbeslissingen met betrekking tot investeringen in advertenties op macro-niveau, bijvoorbeeld welke kanalen, ook op micro-niveau, en welke zoekwoorden en advertentieplaatsingen.

Hoe werkt het?

De vijf multi-channel trechterrapporten geven weer in welke kanalen uw klanten actief waren in de 30 dagen voorafgaand aan de conversie of aanschaf. In deze rapporten staan waardevolle statistieken, zoals:

  • Ondersteunde conversies laat zien hoe en wanneer verschillende kanalen invloed hadden op conversies
  • Vertraging helpt u inzicht te krijgen in de tijd naar de conversie
  • Padlengte toont u het aantal interacties voor een conversie
  • Beste conversiepaden toont de routes die klanten volgen

Waarom zou u multi-channel trechters gebruiken?

  • Bekijk al uw digitale marketingkanalen op één plek
  • Krijg meer inzicht in de waarde van uw marketingactiviteiten
  • Krijg een compleet beeld van de reeks stappen die uw klanten uitvoeren voordat ze iets kopen of conversies genereren
  • Verbeter uw marketing op basis van de prestaties van kanalen
  • Neem de juiste digitale marketingbudgetteringsbeslissingen

Succesverhaal van een klant

ONYX HOSPITALITY GROUP

"Dankzij multi-channel trechters krijgen we nu een beter overzicht van de manieren waarop klanten onze site bereiken en van de conversies, via al onze kanalen. Met multi-channel trechters kunnen we een toeschrijvingsanalyse maken van onze online marketingactiviteiten, en ze beschouwen als combinaties van kanalen en stappen met variërend succes, in plaats van als geïsoleerde laatste-klik-kanalen."