Analytics voor mobiele apps

We hebben een compleet nieuwe invulling gegeven aan Analytics voor apps, met als uitgangspunt dat wat voor u van belang is. Gebruik deze inzichten om betere apps en ervaringen voor Android en iOS te maken door statistieken te meten voor alle stappen: acquisitie, betrokkenheid en resultaten (zoals in-app-aankopen). Dit platform biedt dezelfde uitgebreide functies zoals u die verwacht van Google Analytics, inclusief realtime-analyse, uitgebreide segmentatie, meer dan 200 dimensies en de mogelijkheid uw eigen aangepaste dimensies en statistieken bij te houden.

Mobiel apparaat

Rapporten over acquisitie en gebruikersanalyse: ontdek uw beste bronnen voor nieuwe gebruikers

Een inzicht in de acquisitie van app-gebruikers is essentieel voor het uitbreiden van uw gebruikersbestand. We kunnen u helpen een compleet beeld van uw gebruikersacquisitie te krijgen, inclusief kosten en wat u verder moet doen. Nieuwe en actieve gebruikersrapporten tonen bijvoorbeeld het aantal gebruikers dat elke dag uw app start, met verkeersbronnen van Google Play kunt u erachter komen welke verkeersbronnen zorgen voor de meeste nieuwe gebruikers en in-app-conversies, en het apparaatoverzicht toont de beste mobiele apparaten en de besturingssysteemversies waarin uw app wordt uitgevoerd.

Meer informatie

Betrokkenheidsrapporten: bekijk hoe gebruikers omgaan met uw app

Betrokkenheid is essentieel voor apps. Als gebruikers uw app installeren en deze slechts één keer starten, worden uw mogelijkheden om inkomsten te genereren beperkt. Betrokkenheidsrapporten bieden een essentieel inzicht in de "gehechtheid" aan uw app en hoe gebruikers zich gedragen binnen uw app. Met ons gespecialiseerde systeem voor het bijhouden van gebeurtenissen kunt u elke gebeurtenis bijhouden die u belangrijk vindt. Het betrokkenheidsproces visualiseert hoe gebruikers door uw app navigeren en toont de precieze schermen die ze weergeven en de acties die ze ondernemen. Rapporten over het gedrag van gebruikers beoordelen loyaliteit, frequentie en betrokkenheid. Op basis van de geregistreerde crashes van de app kunt u problemen met apparaten en besturingssystemen oplossen door trends in crashes en uitzonderingen te bekijken. Kennis van in-app-gedrag is essentieel voor het ontwikkelen en verbeteren van de ervaring die uw app biedt.

Meer informatie

Rapporten over resultaten/zakelijke mogelijkheden: ontdek of gebruikers uw doelen bereiken

Net als op internet zijn doelen belangrijk voor apps. Met doelconversies kunt u conversiegebeurtenissen in uw apps vastleggen (bijvoorbeeld de tijd die is besteed in uw app, of een in-app-aankoop, een klik op een advertentie, enzovoort). Met ons e-commercesysteem kunnen in-app-aankopen worden bijgehouden. Dit biedt essentiële inzichten in de verkoop van virtuele of concrete goederen die binnen uw app zijn gekocht en toont het aantal aankopen en de gegenereerde inkomsten.

Meer informatie

Aan de slag

De nieuwe rapporten van Google Analytics voor mobiele apps bevatten ook vele andere krachtige functies van Google Analytics die gebruikers verwachten, zoals realtime registratie, dashboards, geavanceerde segmenten, aangepaste rapporten, appsnelheid en meer.

De rapporten maken deel uit van een holistische ervaring die speciaal is ontwikkeld voor het meten van mobiele apps, waaronder een nieuwe lichtgewicht SDK versie 2.0 die eenvoudiger te implementeren is en waarvoor gebruikers zich ook weer kunnen afmelden, met een gestroomlijnde back-end-infrastructuur. We hebben ook het aanmeldproces verbeterd, waardoor nieuwe gebruikers kunnen kiezen of ze hun website of mobiele app willen gaan meten. Dit betekent dat u slechts drie klikken bent verwijderd van het instellen van uw Analytics-account voor apps en het downloaden van de SDK.