Door naar content

Converteer meer online kopers naar klanten

Dagelijks gebruiken miljoenen kopers Google. Met Google Merchant Center kunt u krachtige Performance Max-advertentiecampagnes maken om uw producten te promoten op onder andere Zoeken en YouTube.
Gebruikersinterface waarin een gebruiker op Google zoekt naar hardloopschoenen, met een vergroting van de gesponsorde resultaten om deze er beter uit te laten springen.

Promoot uw producten in 3 stappen op Google

Met Merchant Center kunt u uw productinformatie op Google beheren en advertentiecampagnes laten lopen, allemaal vanaf één plek.

Voeg uw productinformatie toe aan Merchant Center

Maak eerst een gratis Merchant Center-account*. Voeg daarna uw producten toe aan Google door uw online winkel te koppelen of een bestand te uploaden met informatie over uw voorraad, zoals namen, prijzen en foto’s van producten.

Vergroot het aantal conversies en geef de verkoop een boost met Performance Max

Bereik waardevolle klanten op Google

Promoot uw producten via alle advertentiekanalen van Google met één Performance Max-campagne.

Een mobiele interface waarin een kaart wordt getoond met een productvermelding voor een zwarte hardloopschoen. Onder de productafbeelding staan de naam, de prijs, reviews en bezorginformatie. De module is omringd door de iconen van Google-producten waar deze vermelding kan worden getoond, zoals Google Maps, Google Zoeken en YouTube.

Vergroot uw verkoop en ROI

Performance Max-campagnes gebruiken AI van Google om de verkoop te stimuleren en de ROI te maximaliseren door uw advertenties op het juiste moment aan de juiste klanten te tonen op de Google-platforms.

Een pijl die een opwaartse trend aangeeft omringd door iconen van Google-producten waar Merchant Center-gebruikers hun bedrijf en producten kunnen tonen, zoals Google Maps, Google Zoeken en YouTube.

Krijg waardevolle prestatie-inzichten

Blijf op de hoogte van snel veranderende klantbehoeften met gepersonaliseerde inzichten, zoals zoektrends en vraagprognoses in Google Ads. Krijg uitleg om inzicht te krijgen in prestatieveranderingen en aanbevelingen om uw campagne te verbeteren.

Module van de Merchant Center-gebruikersinterface waarin de trending zoekopdrachten worden getoond voor het bedrijf van een gebruiker.

Veelgestelde vragen

Wat is Performance Max?

Performance Max is de volgende generatie voor Slimme Shopping- en lokale campagnes. Dit type campagne is doelgebaseerd en biedt toegang tot alle Google Ads-voorraad vanuit één campagne. Met dit type campagne bereikt u meer klanten die een conversie opleveren via alle kanalen van Google, zoals Zoeken, YouTube, Display, Discover, Gmail en Maps.

U kunt Performance Max-campagnes rechtstreeks vanuit Merchant Center laten lopen. Voor aanvullende functionaliteit kunt u uw campagne beheren in Google Ads.

Kan ik andere tools van derden gebruiken om Performance Max-campagnes te laten lopen?

Als u een e-commerceplatform gebruikt zoals Shopify, Woo, WIX of PrestaShop, kunt u uw producten makkelijk synchroniseren en Performance Max-campagnes rechtstreeks vanaf uw e-commerceplatform uitvoeren.

Als u in de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland actief bent, kunt u Performance Max-campagnes gebruiken met elke service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS) waarmee u werkt. De advertenties worden getoond op algemene pagina’s met zoekresultaten en op alle andere platforms waarvoor de service voor prijsvergelijking is aangemeld.

Kan ik met Performance Max meerdere doelen targeten?

In Google Merchant Center worden Performance Max-campagnes geoptimaliseerd voor online verkoop. Als u uw campagne in Google Ads beheert, kunt u optimaliseren voor een of meer doelen, zoals online conversies en conversies in de winkel, via één Performance Max-campagne. Als best practice kunt u de waarde voor al uw conversiedoelen bijhouden. Als u dit doet, maximaliseert Performance Max de conversiewaarde voor uw budget.

Zijn er andere componenten voor advertentiemateriaal vereist als ik een koppeling maak met een Google Merchant Center-productfeed?

Als u een Merchant Center-feed heeft, worden uw productafbeeldingen, prijzen en andere details gebruikt om opvallend advertentiemateriaal te ontwikkelen voor Performance Max-campagnes.

Als u Google Ads gebruikt om campagnes te beheren, raden we u ten zeerste aan om aanvullende elementen te verstrekken. Hoe meer hoogwaardige componenten voor advertentiemateriaal u verstrekt voor de tekst, afbeeldingen en video’s, hoe meer advertentie-indelingen Performance Max kan maken en in hoe meer voorraad uw advertentie kan worden getoond om uw resultaten te maximaliseren.

Zijn er best practices voor Performance Max-campagnes?

Haal alles uit uw campagne door de best practices op deze pagina te volgen.

Klaar om uw verkoop een boost te geven? Ga aan de slag met Merchant Center.

*Als u in de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland bent gevestigd, moet uw Merchant Center-account gekoppeld zijn aan een service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS). Ga naar het Helpcentrum van Google Merchant Center voor meer informatie.

**Als u in de Europese Economische Ruimte, het Verenigd Koninkrijk of Zwitserland actief bent, kunt u Performance Max-campagnes gebruiken met elke service voor prijsvergelijking (Comparison Shopping Service, CSS) waarmee u werkt. De advertenties worden getoond op algemene pagina’s met zoekresultaten en op alle andere platforms waarvoor de service voor prijsvergelijking is aangemeld.