Toon posts:

Kosten onderhoud CV-ketel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • BaltusK
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05-2022
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur *snip* deze naam is makkelijk te herleiden. rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2022 12:39]

Alle reacties


Acties:
  • +4Henk 'm!

  • marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wees blij dat ze geen €120 rekenen! Tekort aan mankracht.

€98 1x in de 2 jaar lijkt me een prima bedrag voor een veilige ketel.

En vergeet de materiaal kosten niet (pakking set, mogelijk een ontsteker of rubbertje). Dat is zo €30.

[Voor 28% gewijzigd door marowi op 02-05-2022 22:21]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!


Acties:
  • +1Henk 'm!

  • eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lijkt me geen gekke prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

  • Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49

Wok

Dakloos...

Niks mis mee, in mijn ogen :)

Heb vorig jaar ook mijn ketel een beurt laten geven (laatste onderhoud daarvoor was van 2016; ik heb de woning in 2020 gekocht). Dat was alles bij elkaar net geen €170, maar de monteur is in totaal zeker wel anderhalf uur bezig geweest. Qua onderdelen alleen een nieuwe pakking (iets van €30), maar de schoonmaak van de ketel nam veel tijd in beslag. Werd echter grondig en netjes gedaan. Ik hoefde naderhand nog geen kruimel op te zuigen of een vingerafdruk weg te vegen in de ketelruimte (y)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?


Acties:
  • +19Henk 'm!

  • Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur (*snip* deze naam is makkelijk te herleiden. rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
Je vergeet nogal wat factoren. Omzet is niet gelijk aan uurloon.

1: elke dag alle afspraken back to back inplannen zal niet lukken. Je gemiddeld 9 afspreken per dag wordt dan dus al niet gehaald.
2: telefoon opnemen, e-mail beantwoorden, werkopdrachten aanmaken, materialen inkopen, klaarzetten en inladen, factureren en financiële administratie bijhouden kost ook tijd. Bij dit soort kleine klusjes kost het werk achter de schermen al snel net zo veel of nog meer tijd dan het klusje zelf. Dus ofwel zit er nog ergens iemand op kantoor die de administratie moet afhandelen die ook betaald moet worden, ofwel gaat de monteur/ZZP-er bij lange na geen 9 klusjes halen op een dag zonder overwerk.
3: de monteur heeft een bus vol gereedschap nodig. En een telefoon. En er is een computer met software nodig (incl dure licenties voor bedrijfsmatig gebruik) voor de hele administratieve handel.
4: ergens moet ruimte gekocht of gehuurd worden om materiaal op te slaan. En om die computer met bijbehorend persoon neer te zetten. Daar moet licht branden en een beetje verwarming is ook wel zo menselijk.
5: verzekeringen. Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, autoverzekering, inboedel en opstalverzekering voor de bedrijfsruimte..
6: belastingen en premies.

Voor welk uurtarief wordt je zelf in de boeken gezet door je werkgever? En dan bedoel ik het tarief waarvoor je bij klanten werkt

[Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2022 12:39]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.


Acties:
  • +2Henk 'm!

  • SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Klinkt als een realistische uurprijs. Wil je dat niet, neem een onderhoudscontract. Dan ben je zo'n bedrag per kwartaal kwijt en komen ze wanneer nodig.

is een beetje stabby


Acties:
  • +1Henk 'm!

  • _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Een halfuur voor een servicebeurt is geen fatsoenlijk onderhoud. Wat hebben ze gedaan in die 30 minuten? Sifon leegkiepen en rookgas meten en dan weer naar huis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16

Theo

moederbord

Klinkt als een normale prijs; 91 euro voor een standaard onderhoudsbeurt is wat ik ook ongeveer betaal. De beste man moet ook een bedrijfsbus onderhouden, een pand betalen, risico afdekken, btw afdragen (16 euro), materiaal en opleidingen betalen en wil zelf ook kaas op brood en warmte voeten. Dan zit je al snel op dit soort tarieven.

7400 Wp op het dak


Acties:
  • +2Henk 'm!

  • Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
Waarom zou ''vraag en aanbod'' misbruik zijn? Dat is toch gewoon hoe de hele wereld werkt.

[Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 03-05-2022 08:00]


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Honesty

kattenneus!

marowi schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:21:
Wees blij dat ze geen €120 rekenen! Tekort aan mankracht.

€98 1x in de 2 jaar lijkt me een prima bedrag voor een veilige ketel.

En vergeet de materiaal kosten niet (pakking set, mogelijk een ontsteker of rubbertje). Dat is zo €30.
Vrees voor TS dat de pakkingset een keer in de zoveel jaar er apart bijkomen, bij onze tzerra was dat iets van 59 euro ex btw
De onze rekende altijd iets van 60 euro per product en we zitten bij de vve dus lees een stuk of 5 op de zelfde dag dus geen reiskosten/tijd.

festina lente


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

FreakNL

Well do ya punk?

Wees blij dat ze komen. Ik kon op het laatst niemand meer vinden die mijn ketel zonder contract wilde onderhouden.

Heb mijn nieuwe dus maar in een onderhoudscontract geschoven. Totaal geen fan van overigens, ik hou niet van maandelijkse afschrijvingen.

[Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 03-05-2022 08:12]


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:12
Ik regel het via werkspot en bereik dan zzp-ers die overwegend wat goedkoper zijn. Ik betaalde de laatste keer een vergelijkbaar bedrag maar dan inclusief btw. Zat naast het onderhoud nog een klein preventief vervangings dingetje bij.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD


Acties:
  • +1Henk 'm!

  • cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:59
Als het zo'n goudmijn is, waarom start je zelf geen bedrijfje die dit doet?
Slapend rijk!
:X

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

FreakNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:11:
Wees blij dat ze komen. Ik kon op het laatst niemand meer vinden die mijn ketel zonder contract wilde onderhouden.

Heb mijn nieuwe dus maar in een onderhoudscontract geschoven. Totaal geen fan van overigens, ik hou niet van maandelijkse afschrijvingen.
Je kunt ook per jaar betalen. :+

Zo'n onderhoudscontract is ook een farce van jewelste.

Je betaalt 8-10 jaar lang een vast bedrag van 100-150 euro, waardoor je in die tijd al het bedrag van een nieuwe ketel neerlegt. Heel toevallig stopt het contract op het moment dat ketels mankementen gaan vertonen. Voor dat geld komen ze dan eens in de twee jaar de ketel een beurt geven, en mag je (afhankelijk van de voorwaarden) ook nog voor onderdelen betalen.

Natuurlijk ben je blij dat ze in een kerstweekend komen voorrijden wanneer je ketel er plots mee stopt, maar of die gemoedsrust nou duizend euro waard is... Losse beurten en de incidentele storingsdienst los betalen is voordeliger.

Moeten jij en je huisgenoten wel tegen twee dagen koud douchen kunnen.

https://oneerlijkewoz.nl
@ImNotnoa: Ja ik heb ook een hekel aan mensen die alles maar relativeren, maar ja, er zijn ergere dingen in de wereld.


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Honesty

kattenneus!

CodeCaster schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:31:
[...]

Je kunt ook per jaar betalen. :+

Zo'n onderhoudscontract is ook een farce van jewelste.

Je betaalt 8-10 jaar lang een vast bedrag van 100-150 euro, waardoor je in die tijd al het bedrag van een nieuwe ketel neerlegt. Heel toevallig stopt het contract op het moment dat ketels mankementen gaan vertonen. Voor dat geld komen ze dan eens in de twee jaar de ketel een beurt geven, en mag je (afhankelijk van de voorwaarden) ook nog voor onderdelen betalen.

Natuurlijk ben je blij dat ze in een kerstweekend komen voorrijden wanneer je ketel er plots mee stopt, maar of die gemoedsrust nou duizend euro waard is... Losse beurten en de incidentele storingsdienst los betalen is voordeliger.

Moeten jij en je huisgenoten wel tegen twee dagen koud douchen kunnen.
Het winstmodel is niet dat na 10 jaar je een nieuwe krijgt maar dat ze na 10 jaar inspelen op het laten hangen van de oude ketel want veel rotzooi, deze werkt nog 100% etc etc vaak als de onderdelen op zijn hebben we nog onderdelen van afgeschreven cv ketels over en dan rekken ze de looptijd tot ver over die 10 jaar heen waardoor je je ketel 3 keer betaald.

festina lente


Acties:
  • +2Henk 'm!

  • Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
CodeCaster schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:31:
[...]
Moeten jij en je huisgenoten wel tegen twee dagen koud douchen kunnen.
Een nachtje naar een van der Valk is goedkoper als zo'n onderhoudscontract...

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:44
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur *snip* deze naam is makkelijk te herleiden. rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
De totale factuur was 91 euro?
Toevallig was mijn laatste inspectiebeurt ook 91 euro waarvan loon 65 euro (ik weet niet hoe lang ze bezig zijn geweest). Hulpmateriaal was 10 euro. De overige 16 was btw.

Ik vind dat vrij normaal, denk ook niet dat ze met dit tempo 9 adressen per dag aandoen. Reizen kost ook tijd (en geld).

[Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2022 12:39]


Acties:
  • +1Henk 'm!

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

FreakNL

Well do ya punk?

Ja helemaal eens maar ik kreeg dus geen mens meer zover om mijn ketel zonder contract te onderhouden…

Ik kan nu overigens na 2 jaar van dat contract af maar dan moet ik dus weer iemand vinden die het zonder contract wil doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53
In Heerhugowaard 120 euro per jaar, inclusief 1 onderhoudsbeurt p/j, 24/7 storingsdienst + alle eventuele reparaties, onderdelen en voorrijkosten. Ben erg tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Klinkt realistisch. Uiteindelijk koop je een stukje expertise. Het is een beetje zoals IT: op een knopje drukken kan iedereen. Weten op welk knopje je moet drukken, dat kost geld.

Android developer & dürüm-liefhebber


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ArnieNFW schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:51:
In Heerhugowaard 120 euro per jaar, inclusief 1 onderhoudsbeurt p/j, 24/7 storingsdienst + alle eventuele reparaties, onderdelen en voorrijkosten. Ben erg tevreden.
Dat klinkt heel goedkoop. Feenstra rekend €250 hiervoor (onderhoud 1x in 2 jaar)

Acties:
  • +1Henk 'm!

  • MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mavamaarten schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:54:
Klinkt realistisch. Uiteindelijk koop je een stukje expertise. Het is een beetje zoals IT: op een knopje drukken kan iedereen. Weten op welk knopje je moet drukken, dat kost geld.
Dit is blijkbaar zo'n expert dat ie anderhalf uur werk in een half uur doet. Mag wat kosten.

/Sarcasm

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
87,50 ex btw betaal ik hier met dan voor kleine werkzaamheden bijv. de pakkingen enkel de materiaalkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:41
Laatst heeft mijn ketel de jaarlijkse beurt gehad. De beurt had een vaste prijs van 93 euro en er kwam nog 5 euro aan onderdelen bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 20:03
Ik betaal ook zoiets en dan mag ik ook bellen als hij buiten kantooruren stuk gaat. Zot er zoiets regeling bij?

[Voor 15% gewijzigd door fockarty op 03-05-2022 09:41]


Acties:
  • +2Henk 'm!

  • Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur *snip* deze naam is makkelijk te herleiden. rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
Je bent aan het goochelen met getallen en vergeet een heleboel zaken.
Die € 84 is niet het uurloon voor de monteur maar zijn bijdrage aan de omzet van het bedrijf.
Hier gaan nog een boel kosten van af, bijvoorbeeld:
- De bus en (afschrijving op) gereedschap;
- Overhead (zo'n bedrijf heeft vaak een kantoor, magazijn, planner, administrateur, HR (dienst), wellicht zelfs receptie etc.etc.). Afhankelijk van veel factoren is dit 25 - 75%
- Werkgeverslasten (vakantiegeld, voorzieningen, verzekeringen, pensioenpremies etc), dit is 30-75% (sectorafhankelijk)
- Productiviteitsverliezen (ziekte (ziekteverzuim alleen al is 5%), vakantie (10%), planningsinefficiëntie, studie (5%), reistijd, vergaderingen), hier raak je zo ook 25% kwijt.

Er zit zo een opslag van 150% op het uurloon van een monteur.

[Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2022 12:39]


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
Honesty schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Het winstmodel is niet dat na 10 jaar je een nieuwe krijgt maar dat ze na 10 jaar inspelen op het laten hangen van de oude ketel want veel rotzooi, deze werkt nog 100% etc etc vaak als de onderdelen op zijn hebben we nog onderdelen van afgeschreven cv ketels over en dan rekken ze de looptijd tot ver over die 10 jaar heen waardoor je je ketel 3 keer betaald.
Een CV ketel moet met fatsoenlijk onderhoud minstens 15 jaar meegaan. Dat ketels vaak al eerder kapot zijn komt door gebrek aan fatsoenlijk onderhoud. Het gaat hier overigens niet om huurketels, maar om servicecontracten op koopketels. Daar wordt nogal wat gesjoemeld, zowel door de bedrijven als de ZZP'ers die ze inhuren:
Sifon CV ketel tijdens onderhoud

Verder hebben fabrikanten soms ook bijzondere onderhoudsvoorschriften. Zoals je in dat topic kunt lezen is er een fabrikant die voorschrijft dat je bij elke servicebeurt moet meten en pas de ketel hoeft open te trekken als de meting niet goed is. Goudmijntje voor de onderhoudsbedrijven en de ketelverkopers die 2-4 jaar gratis servicecontract bij een nieuwe ketel leveren. Sifon leegkiepen, meting doen, kopje koffie en naar de volgende. Die meting kan wel 10 jaar lang aangeven dat er niks hoeft te gebeuren, en raad eens wat die bedrijven doen als je ketel "te oud" is? Juist, dan trappen ze je uit het contract.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:03

Metalfreak

Hoije woh!

FreakNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:43:
Ja helemaal eens maar ik kreeg dus geen mens meer zover om mijn ketel zonder contract te onderhouden…

Ik kan nu overigens na 2 jaar van dat contract af maar dan moet ik dus weer iemand vinden die het zonder contract wil doen.
Tip: check Marktplaats/Facebook Marketplace eens. Ooit zo iemand gevonden via Facebook Marketplace, kerel woonde bij mij in de buurt en deed dit er gewoon na de tijd bij. Prima vent die gewoon professioneel te werk ging en was voor 55 euro klaar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?


Acties:
  • +4Henk 'm!

  • Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:13

Señor Sjon

Weer in RAL9005

Behalve ranten, waar wil je heen met dit topic?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur [mbr]*snip* deze naam is makkelijk te herleiden. [/] rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
Ik heb laatste een rondje geïnventariseerd en kwam hier in Utrecht op ongeveer 90 - 120 euro per onderhoudsbeurt bij een abonnement. Of iets hoger (richting 160 euro) als het inclusief onderdelen was. Maar dat laatste boden de meeste alleen aan icm relatief jonge ketels.

Zelf heb ik geen abonnement en onlangs na een storing éénmalig 178 euro betaald voor het vervangen van alle sensoren (1x stromingssensor en 2 of 3 andere sensoren). Hun tarief was overigens 75 euro per uur + 45 euro voorrijkosten bij storingen buiten onderhoudscontracten. Ze waren denk ik iets minder dan een uurtje bezig maar de sensoren waren ook nog een paar tientjes. Kosten incl. btw.

[Voor 20% gewijzigd door Valorian op 03-05-2022 13:32]


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:48
Ik kwam vorig jaar op 85 euro inclusief de verplichte meting en het vervangen van de gloei/ionisatieplug (coulance). Wel een installateur die al meer dan 20 jaat hier over de vloer komt, de ketel heeft geleverd en ook bij storing snel komt opdagen.

Abbo kost hier 90,- per jaar voor service/storing binnen kantooruren. Service 1x per 2 jaar, onderdelen zelf betalen.

Ik heb geen serviceabonnement. Bij te vaak storing wordt het apparaat vervangen, geen zin om in de kou te zitten of te douchen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-04 16:55
Volgende maand komen ze bij mij langs. 101 euro per jaar. Incl voorrij en arbeid bij stroring tussen door. Komen ook elk jaar.
Overigens zeer tevreden over dit bedrijf. En dat mag ook wat extra kosten vind ik.
(Jaren onderhoud laten doen bij een bekend energiebedrijf uit het westen (R knor, knor) . Totdat ik het eigenlijk niet meer zo vertrouwde. En idd ketel (wisselaar) zat helemaal dicht. Aangekoolde rommel. Nooit een borstel of stofzuigertje bij geweest,)

[Voor 52% gewijzigd door fmrama op 03-05-2022 17:11]


Acties:
  • 0Henk 'm!

  • superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Prima prijs. Ik betaal 110 voor een OH contract (zonder komen ze niet eens meer) en je koopt hiermee een boel gezeik af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:45
Achja, die CV monteur moet ook weer de dure ICTers betalen. In die zin vind ik het niet raar dat hun ook zulke prijzen rekening.

Acties:
  • +3Henk 'm!

  • MRBaas
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-04 16:32
BaltusK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Mijn vraag
Wat is een gangbaar tarief voor een inspectiebeurt van de CV-ketel?

Mijn installateur [mbr]*snip* deze naam is makkelijk te herleiden. [/] rekende voor 30 minuten werk € 91 (weliswaar inclusief voorrijkosten).
Negen onderhoudsbeurten per dag levert de firma € 819 incl. BTW op (= € 677 excl).
Ik vind een uurloon van € 84 (excl. BTW) voor een monteur exorbitant hoog.

Ik heb het gevoel dat de firma misbruik maakt van de arbeidsmarkt.
Ik vind het bedrag niet verkeerd, echter 9 ketels op een dag is onmogelijk. Onderhoud, mits goed uitgevoerd, kost je ca een uur. Dat de man binnen een half uur weer is vertrokken, vind ik snel, lukt mij niet. Inclusief reistijd, pauzes mag je blij zijn als je er 5 kan afwerken, dan moet er niks tegenzitten. Even ter info: ik ben servicetechnicus met 24 jaar ervaring in cv onderhoud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

  • bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:48
FreakNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:43:
Ja helemaal eens maar ik kreeg dus geen mens meer zover om mijn ketel zonder contract te onderhouden…

Ik kan nu overigens na 2 jaar van dat contract af maar dan moet ik dus weer iemand vinden die het zonder contract wil doen.
je wil niet weten hoeveel die jongens zwart bij verdienen voor onderhoud die bij een installatiebedrijf werken meer als bij de baas iig
Pagina: 1


Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee