Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lieke

Lieke

20-06-2014 om 20:10

Ervaringen met zwemschool de druppel in Diemen

Hallo,

Mijn zoontje krijgt al een tijdje zwemles bij de druppel in Diemen maar ik voel me er niet lekker bij.
Je mag als ouder niet kijken tijdens de zwemlessen en mijn zoontje heeft het erover dat hij regelmatig straf krijgt van de meester als hij niet genoeg zijn best doet. Hij moet dan moeilijke dingen doen.
Mijn zoontje heeft het er de hele week over en huilt dat hij niet meer naar zwemles wil.
Ik vraag me echt af wat er tijdens zwemles gebeurd. Weet niet wat ik hiermee aan moet.

Heeft iemand misschien ervaring met deze zwemschool?

Alvast dank voor alle reactie!

Lieke

Dalarna

Dalarna

21-06-2014 om 10:49

lieke

Je zegt niet hoe oud je zoontje is maar bedenk: zwemles kan altijd nog en het kost handen vol geld als hij niet wil en tegenstribbelt.

Veel zwemscholen hebben eens in de 6/8 wk wel een kijkles, jullie niet? Op zich is kijken helemaal niet zo populair hoor bij zwemscholen. Kinderen laten zich enorm afleiden door de ouders en dat komt de les ook niet ten goede. Jij zit toch ook niet te kijken als je zoontje op school zit?

Als het niet gaat: haal hem er af en probeer het na de kerst weer, desnoods bij een andere zwemschool.

Suze

Suze

21-06-2014 om 11:20

vragen

Als je hier geen specifieke antwoorden krijgt (je moet het maar net treffen) vraag dan eens, met een Open vraag, aan de andere ouders wat zij van hun kinderen horen?

En je kan het natuurlijk oom gewoon aan de zwemjuf of meester vragen.

Hoe oud is je kind? Hoe ouder ze beginnen, hoe sneller het meestal gaat. Beginnen met 4 jaar werkt in elk geval voor veel kinderen niet goed uit.

Als je na rondvragen nog steeds geen goed gevoel hebt (toch belangrijk, vrouwelijke intuïtie) vind ik de tip van Dalarna een hele goede.

Neem je kind serieus

Je kind zegt dat het gestraft wordt, dat lijkt me onwenselijk. Je kunt hooguit nog eens een gesprek aanvragen bij de zwemschool en dat aan de orde stellen en vragen waar die straf dan op gebaseerd is. Wat is het verhaal van de zwemschool. En je kind vragen of het opgehouden is.
Ik mocht gelukkig altijd meekijken. Straf hoort er niet bij. Ik heb wel gezien bij het schoolzwemmen, ik ging mee als zwemmoeder, dat toevallig bij mijn beide kinderen, bij de laatste lessen een zwemleraar ook aan het straffen was. Daarop heb ik mijn kinderen niet meer mee laten gaan, ze hadden toch al genoeg diploma's en intimiderend gedrag, in dit geval naar andere kinderen toe, straffen die het vergrijp niet dekken, dat kan niet.
Er was een zwemleraar die een kind onnodig hard aanpakte maar toen ik er naar toe liep vluchtte deze mijnheer snel naar zijn kantoortje.
Soms is de cultuur niet in orde. Er zijn misschien ouders die het wel prima vinden als hun kind gedrild door het water wordt, in de hoop dat het dan maar snel leert zwemmen omdat het zoveel geld kost. Je hebt ze er bij.
Mijn kinderen gingen naar een particuliere zwemschool. We konden gewoon van een tribune boven kijken wat er gebeurde. In een nabijgelegen bad kreeg de zwemschool van het zwembad zelf les. Een dragonder van een juf die schreeuwend de kinderen door het bad stuurde. Misschien moet je wel schreeuwen in een zwembad omdat ze je anders niet verstaan, maar de begeleiding van mijn kinderen schreeuwde nooit en strafte nooit. Dat hadden mijn kinderen ook niet getrokken.
Ik zou toch een zwemschool zoeken waar je wel mee mag kijken.

ik zou overwegen te switchen...

Een kind dat straf krijgt en moet huilen van de zwemlessen: klinkt niet als een leuke zwemschool.

Wij hadden dezelfde ervaring met de zwemlessen in het Sportfondsenbad Oost. Kind was nog niet watervrij, maar werd wel op de eerste les door een hele boze docent met harde stem gedirigeerd om onder de mat door te zwemmen. En kreeg ook een veeg uit de pan omdat hij zich niet meteen afdouchte.
Zoon was gevoelig baassie van 5. Trok dat helemaal niet!

Ik mocht ook daar alleen de eerste les kijken en daarna niet meer. Tweede les ben ik toch gaan kijken en vond de sfeer er ronduit onprettig en heel streng naar de kinderen. Als ik al pijn in mn buik krijg van de les, laat staan m'n kind.

Wij zijn uiteindelijk via via bij Akwaak uitgekomen: Akwaak Zwemschool Amsterdam:
Geeft les in kleine groepjes, zodat de zweminstructeur veel aandacht aan het kind kan besteden.
Lessen zijn in eerste insantie in een warm instructie bad met beweegbare bodem, later gaan ze over naar wedstrijdbad. De sfeer is heel prettig en kindvriendelijk. Je kunt alle lessen gewoon zien omdat je een verdieping erboven zicht hebt op het bad zonder de kinderen af te kunnen leiden.
Ik zou zeggen: schrijf je in en nee: ik heb er geen aandelen in

Mwah

Mwah

21-06-2014 om 12:41

straf

Niemand krijgt straf omdat hij iets niet kan. Maar je schrijft er zelf al bij "als hij niet genoeg zijn best doet". Vraag je hem dan niet waarom hij dat niet doet?
Het kan zomaar zijn dat hij gigantisch ligt te klieren als er iets moeilijks op het programma staat en het niet eens probeert. Ja, die kinderen heb je erbij, en nee, die vertellen jou dat niet.

Ilva

Ilva

21-06-2014 om 14:32

website

Gewoon nieuwsgierig dacht ik, ik zoek die zwemschool eens op. Maar alleen de eerste pagina van de website werkt verder kan ik nergens komen.

Het verhaal deed me een beetje denken aan Zwemschool de Drijver in de Haarlemmermeer. Slechte ervaringen mee, 1 juf was wel heel lief maar haar (inmiddels ex heb ik begrepen) man was vreselijk. Kinderen waren echt bang van die man en je hoorde hem vaak ook schreeuwen tegen de kinderen. Als mijn zoon bij hem had gezeten had ik hem gelijk weggehaald daar. Maar goed mijn zoon had de lieve juf.

Maar ik zou inderdaad gewoon even vragen aan andere ouders hoe zij het ervaren. En als je zoon het echt niets vind, zoek iets anders. Wij zijn later bij een zwemvereniging gaan zwemmen en dat was een verademing. Ze waren zo lief voor de kinderen en zoveel aandacht. Ik dacht dat zo'n groot zwembad niets voor mijn kinderen zou zijn maar het viel reuze mee.

Monique D*

Monique D*

21-06-2014 om 15:35

Een aantal vragen

Hoe oud is jouw zoontje?
Het is bekend dat kleuters niet goed luisteren en hun eigen ding doen, daar kunnen sommige badmeesters allergisch voor zijn en er verkeerd op reageren.

Organiseert dat zwembad kijklessen?
Dan heb je een indruk hoe een zwemles toegaat. Je kan dan ook een gesprekje aanknopen met de badmeester.

Wat vinden de andere ouders van het lessysteem?

Heb je gelegenheid om toch met de badmeester in gesprek te gaan?
Ik zou toch proberen om met die badmeester te praten, want als je kind bijna een trauma hiervan overhoudt is dat niet de bedoeling.
Dan kan je zijn verhaal ook horen. Misschien is het dat wat ik in mijn eerste alinea heb geschreven.

Geeft de basisschool van jouw kind ook zwemlessen?
Via de basisschool van mijn kinderen destijds konden de kinderen zwemlessen vanaf groep 5 volgen. Eventueel schrijf je hem daarvoor in, het gaat daar veel gemoedelijker aan toe. Wij hoefden daar niets voor te betalen, want dit was gesubsidieerd. Mijn dochter heeft daar haar C-diploma gehaald.

Of je schrijft hem in op een andere zwemschool. Meestal is er een wachtlijst. Dat is niet erg, zo komt jouw kind ook tot rust.

Mijn kinderen hadden les in Sportfondsenbad-West en hadden daar goede ervaringen met het watervrij maken. Daarna konden ze door naar het andere gedeelte van het ondiepe bad, waar ze klaar werden gestoomd voor het diepe bad. Het was niet mogelijk om bij het ondiepe bad te kijken, m.u.v. kijkdagen, maar in het diepe bad was het wel mogelijk.
Sportfondsenbad-West bestaat niet meer, maar er zijn ook andere zwembaden die heel goed zijn. Je moet maar eens hier en daar rondvragen.
En als jouw kind de kleuterleeftijd heeft, wacht er dan mee tot hij een jaar of 6 à 7 is. Dan kan hij beter luisteren.

Jopi

Was dat een juf? Jaaaaaren geleden, ik had nog niet eens kinderen, zag ik een zwemles in dat bad (ik was daar om baantjes te zwemmen) en toen zag ik me stuk chagrijn van een zwemjuf dat ik dacht "als ik ooit kinderen krijg gaan die niet hier op zwemles!" Later zag ik trouwens een man die het weer heel leuk deed.

Overigens - ander deel van de stad, dus hier heeft Lieke vermoedelijk niets aan - hier zat zoon op De Oceaan (Sloterparkbad) waar de docenten wat wisselend waren maar waar we het vooral erg chaotisch vonden en daar deed zoon het niet goed op. Overgestapt naar Sportplaza Mercator, daar voelde hij zich een stuk prettiger. A-diploma is inmiddels binnen, hij overdenkt nog of hij doorgaat voor B.

Groeten,

Temet

Bea2

Bea2

21-06-2014 om 23:42

Ja, ervaring!

Hallo,
Mijn zoon heeft 1,5 jaar bij zwemschool Druppel gezwommen (2010-2011). Wij waren niet enthousiast maar dat kwam ook doordat de methode slecht bij hem paste: snel in het diepe, snel leren jezelf te redden, weinig duidelijkheid over niveaus, eisen en voortgang. De laatste maanden had hij een meester die tegen hem schreeuwde, de juffen en meesters daarvoor waren op zich vriendelijk genoeg.
Ik weet natuurlijk niet of methodes nog hetzelfde zijn en er dezelfde mensen werken.
Wij zijn overgestapt naar het zwembad in Amstelveen i.v.m. verhuizing en i.v.m. dat geschreeuw. Wat een verademing. Grote schrik was wel dat hij daar werd ingedeeld in niveau 2 van de 6, terwijl hij in Diemen al in het diepe zwom zonder kurken en al 1,5 jaar zwemles had. Ze vonden in Amstelveen dat de basis heel slecht was, en dat klopte eigenlijk wel.
Methode in Amstelveen paste veel beter bij ons kind: zeer gestructureerd, duidelijke eisen per niveau, focus op basis en techniek. En ik vond het prettig dat je altijd kan kijken (van achter glas of vanaf tribune). Na 7 maanden had zoon zijn A.
Ik ken wel ouders die vinden dat het in het zwembad in AMstelveen allemaal veel te lang duurt. En ik ken ook kinderen die bij Druppel in Diemen heel snel hun A hadden. Die hadden denk ik meer aanleg dan mijn zoon en deden het goed op de snelle Druppel-methode.

Misschien heb je hier iets aan?

Osta

Osta

22-06-2014 om 02:55

wel goede ervaring met Sportfondsenbad Oost

Ons kind heeft nu een jaar les daar en ik ben echt enthousiast. De meesters en juffen vind ik aardig en wat heel fijn is dat er zoveel mogelijkheden zijn om als ouder contact te hebben met de instructeur. Even tussendoor iets kort bespreken kan vaak best, maar er is ook een spreekuur en je kunt ook nog aanvragen dat de instructeur je belt voor een gesprek.

Kind is heel enthousiast. Juist in badje 1 vond kind het heel leuk. Het watervrij maken ging heel speels en zonder dwang. Alleen als kinderen klieren moeten ze soms even kort apart op de rand zitten.

Bij het grote bad (badje 3 en 5) mag je altijd vanaf de zijkant of de bovenkant kijken. Bij het bad beneden (badje 1, 2, 4) is er een maandelijkse kijkles, maar sinds de verbouwing kun je ook vaak door de ramen kijken (maar dat leidt de kinderen wel af).

Wel merk ik dat vierjarigen vaak lastig zijn, veel aandacht vragen, huilen, klieren. Je kunt beter met 5 of 6 jaar beginnen.

Ik heb zelf nare herinneringen aan schoolzwemmen, dus ik zou daar niet op wachten met leren zwemmen.

creabea

creabea

22-06-2014 om 09:31

waarom niet vragen IRL?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je hier je vraag stelt en niet gewoon eerst aan de badmeester, en aan andere ouders. Ik vind de verhalen van kinderen (vooral op die leeftijd) niet altijd even betrouwbaar. Kan natuurlijk best zijn dat je zoontje wel gelijk heeft, maar straks blijkt dat hij vervelend is in het zwembad. Een van mijn kinderen vond het niet leuk op school (toen was hij net 4). De juf was niet lief en hij kreeg straf en het was allemaal niet leuk. Bleek dat hij één keer (!) even uit de kring gezet was nadat hij herhaaldelijk stoute dingen deed

En inderdaad, ik weet niet hoe oud je zoontje is maar kinderen van 4 zijn vaak een beetje jong. Het is nog moeilijk, ze zijn al moe na een dag school, ze moeten nog leren netjes naar de badmeester/juf te luisteren enzo. Er zijn ook best wel zwembaden waar pas vanaf 5 jaar met zwemles wordt begonnen.

Monique D*

Monique D*

22-06-2014 om 13:16

Osta, schoolzwemmen toen en nu is een verschil

Osta:
"Ik heb zelf nare herinneringen aan schoolzwemmen, dus ik zou daar niet op wachten met leren zwemmen."

Ik heb ook hele nare herinneringen aan het schoolzwemmen, ik was toen een jaar of 10 (1972). De methode was toen heel anders dan nu. Watervrij maken was maar even door middel van spelletjes en met een plankje de beenslag in het ondiepe oefenen als ze het te lang vonden duren moest je gelijk het diepe in aan de haak of hengel. Ik heb vreselijk gehuild, want ik was bang voor het diepe. Niets mee te maken vonden de badjuffen, als je niet meegaat dan moet je voor straf nablijven. Dus ik in het diepe aan de haak. De volgende zwemles lieten ze mij los in het diepe. Ik heb gekrijst en heb toen een trauma gehad en mocht geen zwemlessen meer volgen.

Ik heb later op mijn 17e wel mijn A en B gehaald bij zwemles voor volwassenen.

De methode van nu is totaal anders. Ik heb dit gezien bij mijn kinderen. Dochter heeft haar C met schoolzwemmen gehad. En ook de methode van nu is anders dan toen.

zwemles bij optisport of sportfonsen

ik wilde mijn kinderen hier op zwemles doen bij bijlmer sportcentrum of bij sportfonsenbad in oost

Nu hoor ik bij school dat bij Bijlmer sportcentrum geen oficieele zwemdiploma's worden gehaald door de kinderen
Bij sportfonsen hebben ze andere diploma's welke zijn nu goed?

Wie heeft ervaring met die pakketten abc voor 600 - 750 euri's
krijg ik geld terug als ik ga verhuizen of om andere reden niet meer naar zwemles kan

Wie heeft hier ervaring mee ik hoor het graag

Dirk

vlinder72

vlinder72

06-02-2015 om 14:49

Ach

Er bestaat geen officieel zwemdiploma. Mijn kinderen hebben de zwemdiploma's van het Survival ABC van stichting ZON. En zo zijn er nog meer organisaties die zwemdiploma's afgeven. Het belangrijkste is dat je kind leert zwemmen.

Ik heb geen idee hoe de zwemlessen daar zijn. Het handigste vond ik tot nu toe om het op het schoolplein te vragen. Dan hoor je vanzelf verhalen over lessen en verschillende zwemscholen. Kan je daarna zelf een keuze maken.

financieel risico

Je loopt altijd een financieel risico. Natuurlijk kun je een pakket nemen maar de diplomagarantie geldt alleen als je kind echt alle lessen aanwezig is. Moet het maar een keer ziek zijn.
Als je er niet veel geld aan wilt besteden dan zou ik even informeren of er nog zwemles gegeven wordt op school.
En dan doe je nu een watervrij zelfredzame cursus, bijvoorbeeld bij de Anemoon http://www.zwemschooldeanemoon.nl/aanbod/4-daagse-zwemcursus
en laat je ze verder met schoolzwemmen meedoen.
Het heeft niet zoveel zin om een kind te pushen dat er nog niet aan toe is. Mijn kinderen hebben lang over hun A-diploma gedaan maar wel op een prettige particuliere zwemschool. De overige diploma's hebben ze bij schoolzwemmen gehaald.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-02-2015 om 16:20

AnneJ

Hier een pakket met diplomagarantie, maar geen probleem als ze een keer ziek waren. Dan kan het wel langer duren voor er een diploma is, maar over de duur werden toch al geen garanties afgegeven, dat kon jaren duren.
En verder is er hier al jaren geen schoolzwemmen meer. Toen dat er nog wel was, was het in groep 6, tien weken en verder niet. Dan werden de zwemtechnieken wat opgefrist en bijgeschaafd, er kon eventueel een C-diploma gehaald worden maár dat was het wel.

Tijgeroog

http://www.zuidoost.nl/artikelen/sporten/turbozwemmen-bijlmer-sportcentrum

Die aanwezigheidsplicht geldt voor het bijlmersportcentrum. Ik weet ook niet hoe strict ze dat hanteren, maar het staat aangegeven.

Mijn kinderen hadden daar wel schoolzwemmen maar dat is alweer een tijdje geleden, dus of die bulderbassen daar nog werken weet ik niet, maar beide kinderen zijn daar met schoolzwemmen de laatste lessen niet geweest, maar gelukkig toch een diploma gekregen.
Dochter had dankzij een schoolwissel zelfs 2 jaar schoolzwemmen en in die tijd was het nog geen tien weken.

Barvaux

Barvaux

06-02-2015 om 18:57

pas wel op

Er was laatst een item over bij Radar over die zwemlespakketten.

Meike

Meike

06-02-2015 om 20:43

Wegwezen!

De beste les die je je kind kunt leren, is dat jij reageert op zijn verhaal en er iets mee doet. Dit voelt niet goed, zoals je zelf zegt, dus dan ga je niet in tegen dat gevoel: zoek een andere zwemschool die wel fijn is. Waarom zou het ellende moeten zijn?

Leer hem voor de rest van zijn leven: is het ergens niet okee, dan los je het op. En: als ik mijn moeder vertel dat ik ongelukkig ben, doet zij haar best om te helpen. Je kunt niet altijd alles oplossen, maar het wel altijd proberen!

M

Moni

Moni

06-02-2015 om 20:52

Een nogal snel advies Meike

Natuurlijk moet je naar je kind luisteren en hem helpen. De lessen die jij beschrijft zijn goede lessen.
Maar er zijn ook andere goede lessen. Zoals: als het ergens niet goed gaat dan vertel je je moeder dat. Dan kun je samen praten over wat er gebeurt, wat is het probleem en wat kunnen we zelf doen en wat kan moeder doen om het in orde te maken. Dat betekent dus niet zomaar wegwezen. Maar informeren bij zwemschool en mensen die ervaring hebben met die zwemschool.
Andere stap kan zijn:ik wil de les meemaken omdat ik signalen krijg dat het niet goed gaat. Of zelfs: ik ben er voortaan bij, anders gaat kind stoppen.
En natuurlijk gaat moeder alvast informeren of het ergens anders beter is.

Zeer tevreden met zwemschool de druppel

Mijn zoon heeft bij zwemschool de druppel diploma a&b gehaald met turbo lessen.
Ik ben zeer tevreden. De docenten zijn zeer bekwaam.
Nu zijn we bezig voor c met reguliere lessen ook bij zwemschool de druppel.
Je kunt als ouder gewoon kijken, zowel in diemen als ook in amsterdam west.
Achteraf hadden we meteen voor de druppel moeten kiezen want het jaar ervoor
heeft qua zwemlessen niets uitgehaald en was weggegooid geld.Elk kind haalt bij de druppel zijn diploma, binnen een bepaald tijdsbestek en ik heb soms kinderen gezien die echt veel extra aandacht nodig hadden.
Er lijkt misschien aanvankelijk geen duidelijk systeem in te zitten, maar de methode die ze hanteren werkt, de zwemdocenten weten echt wel wat ze doen. Het voordeel van turbo vond ik dat je een vast bedrag betaald en dat je kind het diploma gewoon haalt. Onze ervaringen met zwemschool de druppel zijn alleen maar positief!

AGO Zwembad in Diemen

Wij hebben zeer goede ervaringen met het AGOzwembad in Diemen. Je mag er slechts één keer in de maand kijken, maar het water is lekker warm en er zijn lieve zwemjuffen.
Een aanrader!

Marie

Marie

29-12-2015 om 17:54

zeer slechte ervaring met zwemschool Druppel

Ze zitten op 2 lokaties. Heb met beide een slechte ervaring. In het Sloterparkbad was het het ergst. De baas in het Sloterparkbad schreeuwt veel en vaak en heeft als motto; "doorzwemmen, doorzwemmen!" Er wordt de hele tijd geschreeuwd door diverse instructeurs in het zwembad..ook tegen de kinderen. Regelmatig wordt er 1 afgeblaft. Er zijn iedere les wel wat kinderen aan het huilen. Weinig/geen mentale rust. Ook erg weinig goede uitleg wat er van de kinderen verwacht wordt/hoe ze moeten zwemmen. Zwemleraren die niet meedoen aan het drillen krijgen te horen dat ze dat wel moeten doen. Gezien de autoriteit van Kees, de baas, niet makkelijk voor de zweminstructeurs met goede wil, om rustig je les te blijven vervolgen. Alle lol gaat ervan af en mijn dochter heeft ook heel wat tranen gelaten. In Diemen is het iets beter, maar vooral ook de baas daar, is niet kindvriendelijk. Hij pakt de kinderen flink beet als ze niet doen wat hij wil. Mijn dochter had direct blauwe plekken op diverse plekken waar hij haar beet had. Ik heb het hem gemeld. ik merkte dat je moet blijven kijken tijdens de les als ouder. Een aantal gaan zeer slecht met de kinderen om en als ze het idee hebbende je het niet ziet, zijn er een aantal ook niet te vertrouwen. We hebben het B en C diploma ergens anders gedaan: een verademing. Geweldige lessen. Ook enorm verschil in wat ze leerde. Het zwemles "trauma" is er helaas nog wel.

KR

KR

06-02-2016 om 19:48

Onzin!

Wat je zegt over zwemschool de druppel klopt niet. Ik kan altijd erbij zitten en de docenten zijn prima. Ze kennen mijn kind, zijn reuze geduldig en er staan altijd dezelfde docenten voor de groep. Ook het hoofd is prima beschikbaar voor vragen. Ondanks dat de turbo lessen best pittig zijn, gaat mijn dochter er met plezier naar toe. Ik kan het iedereen aanraden om de turbolessen in de Sauna van Diemen bij hen te volgen.

Plezier in de les

Mijn dochter zat een aantal jaar op zwemles via school. Eerst was het "zwemmen is mijn hobby" en later was dat niet meer zo.
Op een gegeven moment besloot ik om haar op privéles te zetten bij een zwemschool buiten school, waar ze een maand later ineens voldeed aan de eisen voor het A diploma.
Mijn dochter vond zwemmen niet meer leuk, maar de docent heeft haar zo gemotiveerd dat ze nu graag weer gaat zwemmen. (alleen niet via school, maar daar hoefde ze niet meer heen en dat schoolzwemmen is gestopt omdat het geld op is, al wordt er overleg gevoerd om het weer in te voeren)
Volgens mij is het niet eens het zwemmen zelf dat leuk is, banen zwemmen is ze in nog geen half uur wel zat, maar op een manier is er toch enthousiasme over gebracht van: je kan nu zwemmen en als je dat regelmatig blijft doen kan je deze prestatie voor altijd.

Mijn advies voor jou Lieke is om te kijken bij een andere zwemschool, bij voorkeur een waar het bekend is dat kinderen er met plezier naartoe gaan. Ik heb nooit bij dat schoolzwemmen van mijn dochter gezeten, we werden nooit op de hoogte gehouden van vorderingen, maar ik begrijp dat kinderen daar meer hun tijd zaten te verdoen aan in het water liggen en de les niet leuk vinden, dan actief en op een leuke manier bezig zijn met nieuwe prestaties te behalen en te leren zwemmen.
Als je zoon ergens anders goed geholpen wordt met moeilijke onderdelen zal hij vast snel vorderingen maken en vast ook weer de les leuk gaan vinden.
Ik denk dat het zomaar kan zijn dat kinderen zwemles niet leuk vinden omdat ze te weinig ondersteuning krijgen en niet begrijpen wat ze volgens de docent niet goed genoeg doen om naar een volgend niveau zwemmen te gaan.

Let wel op dat er veel verschillende zwemmethodes zijn. Kleine groepen, grote groepen, diploma's met andere eisen. Allemaal prima maar het ene kind is het ander niet dus het is wel verstandig om te kijken naar wat bij je zoon zou passen.

Lisa

Lisa

02-11-2016 om 17:10

Zeer tevreden over de Druppel

Met mijn dochter zijn we na maanden met nul progressie in Sportfondsenbad Oost overgestapt naar zwemschool de Druppel in Diemen. Wat een verademing. Ze mocht direct in dieper water, waardoor ze eindelijk echt ging zwemmen en per 3 kinderen was er een leraar in het water die hielp met techniek. Binnen een paar maanden had ze haar A. Niet elk kind vereist dezelfde aanpak denk ik, en voor kinderen die prima watervrij zijn maar wel even een zetje nodig hebben is zwemschool de Druppel ideaal, omdat ze al snel in dieper water uitgedaagd worden om echt te gaan zwemmen zonder voeten aan de bodem. Schreeuwende instructeurs herken ik niet, ik vond ze juist allemaal heel lief. Kijken bij de les mag niet zolang de zwemlessen van het zwembad zelf nog aan de gang zijn, maar later in de middag als alleen de Druppel nog bezig is, is het geen enkel probleem. Het is allemaal wat minder georganiseerd en gestructureerd, maar dat beviel mij wel. Zo kon ik prima last minute switchen van lestijd als mij dat beter uitkwam. Alhoewel er geen gestructureerde vorm van statuscommunicatie was, kreeg ik altijd duidelijk antwoord als ik even naar één van de leraren liep en vroeg hoe het vorderde. Het gros van mijn dochters schoolgenootjes die direct bij de Druppel begonnen zijn met lessen heeft ca. een jaar of minder gedaan over het A diploma (reguliere lessen, geen turbo). Prima dus.

Meelezer

Meelezer

02-11-2016 om 17:29

wij van wc eend

Ik krijg hier zo'n wij-van-wc-eend-gevoel van zo'n reactie.

Kelly

Kelly

02-11-2016 om 21:10

Meelezer

Sorry ik moest even lachen om uw reactie!

Ik adviseer om te doen waar je je zelf het beste bij voelt! Je kent je eigen kinderen het beste en weet wat zij nodig hebben.

2014

Tja, het topic ofwel het probleem dat TO met zwembad had was twee jaar geleden in 2014. Dingen kunnen natuurlijk verbeteren in twee jaar tijd. Daarnaast zie je wel vaker dat de ene ouder een zwembad verschrikkelijk vindt en zo snel mogelijk ergens anders heen wil, terwijl het volgens een andere ouder dat zelfde zwembad geldig is. Dan kan er nog eens een verschil zijn tussen zwemleraren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.