Nu beheren

Antwoorden op uw vragen over Bedrijfsprofiel

Veelgestelde vragen over bedrijfsprofielen

Uw bedrijfsprofiel is een kosteloze tool waarmee u zelf kunt bepalen hoe uw bedrijf op Google Zoeken en Maps wordt gepresenteerd. Via uw bedrijfsprofiel kunt u onder meer contact leggen met klanten, updates posten, uw producten en services onder de aandacht brengen en online bestellingen verwerken.

Meer informatie over waar Google de gegevens over uw bedrijf vandaan haalt

Ja, u kunt kosteloos een bedrijfsprofiel op Google maken. Nadat u dit heeft gedaan kunt u uw bedrijf beheren via Google Zoeken en Maps en zo meer klanten bereiken.

U kunt de Google Maps-app gebruiken om uw bedrijfsprofiel te beheren op uw mobiele apparaat. Op uw desktop kunt u dit rechtstreeks doen via Google Zoeken in uw browser.

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps

Ja, dat mag. Zolang u persoonlijk contact maakt met klanten mag u een profiel maken voor uw bedrijf, ook als het geen fysiek adres heeft. U mag ook een profiel maken als u een hybride bedrijf heeft dat klanten niet alleen bedient op uw bedrijfsadres, maar ook bij klanten langsgaat of rechtstreeks producten aan ze levert. Bovendien mag u een profiel maken als u een bedrijf met een servicegebied heeft en bij klanten langsgaat of rechtstreeks producten aan ze levert, maar ze niet bedient op uw bedrijfsadres (zoals een loodgieter of schoonmaakdienst).

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt claimen en verifiëren als u een bedrijf met een servicegebied heeft

Ja, dat kunt u beter wel doen. Uw kosteloos bedrijfsprofiel vormt een mooie aanvulling op uw website, want uw site wordt hierdoor namelijk beter zichtbaar op Google Zoeken en Google Maps.

De meeste ondernemers bevestigen via telefoon of sms dat ze de rechtmatige eigenaar van hun bedrijf zijn. U kunt ook een verificatiekaart bij Google aanvragen, die naar uw postadres wordt gestuurd.

Meer informatie over hoe u uw bedrijf kunt verifiëren

Omdat we dan zeker weten dat u de rechtmatige eigenaar van het bedrijf bent en gemachtigd bent om het bedrijfsprofiel te beheren. We vinden uw veiligheid heel belangrijk en we willen dat uw profiel alleen wordt geüpdatet door uzelf of door managers die hiervoor toestemming van u hebben gekregen.

U kunt kenmerken op uw bedrijfsprofiel gebruiken om te laten zien dat u zowel services op locatie als online services aanbiedt.

Meer informatie over hoe u uw online services onder de aandacht brengt

Ja, u kunt reageren op reviews als u bent ingelogd op uw account. In Google Zoeken en Maps verschijnt uw reactie onder de review van de klant onder het label Reactie van de eigenaar.

Meer informatie over hoe u op reviews kunt reageren

Ja. Als uw bedrijf specifieke services met verschillende openingstijden aanbiedt (zoals speciale openingstijden voor ouderen, bezorgen of afhalen) kunt u de optie 'Meer openingstijden' gebruiken in plaats van afwijkende openingstijden.

Meer informatie over hoe u 'Meer openingstijden' instelt

U kunt kenmerken gebruiken om klanten te laten weten services u aanbiedt, bijvoorbeeld Ter plaatse eten of Buiten afhalen. Bovendien kunt u aangeven welke veiligheidsmaatregelen uw bedrijf heeft getroffen, zoals Mondkapje verplicht, Temperatuur van personeel wordt gecontroleerd of Desinfectie van contactpunten na elke klant.

Meer informatie over hoe u kenmerken kunt bewerken

Het is een goed idee om uw menu te updaten als u nieuwe gerechten gaat serveren of als u speciale aanbiedingen of deals heeft om klanten aan te trekken. U kunt uw menu updaten door in te loggen op uw bedrijfsprofiel. Klik in het menu aan de linkerkant op Informatie > Menu. Vervolgens kunt u items bewerken of toevoegen.

Meer informatie over hoe u uw menu kunt updaten

U kunt uw bedrijfsprofiel nu ook rechtstreeks via Google Zoeken en Maps updaten. Als u dit wilt doen, logt u eerst in op het Google-account dat u heeft gebruikt om uw bedrijf te verifiëren. Tik rechtsboven in de mobiele app van Google Maps op uw profielfoto en selecteer 'Je bedrijfsprofiel' om toegang tot deze functies krijgen. Op Google Zoeken kunt u zoeken naar de naam van uw bedrijf of 'mijn bedrijf' opgeven om uw profiel te updaten.

Meer informatie over hoe u uw profiel kunt updaten via Zoeken en Maps

Bedrijfsprofielen zijn de vervanging van Google Places Zakelijk, vermeldingen op Google en bedrijfspagina's op Google+.

Ja. Het Programma voor aanbevolen partners is bedoeld voor partners die waardevolle services leveren aan de verkoperscommunity van Google Mijn Bedrijf in brede zin.

Meer informatie over onze aanbevolen partners

Of het nu gaat om advies op maat of het verbeteren van uw workflow, we bieden nog veel meer tools om bedrijven van alle soorten en maten te laten groeien.

Ontdek meer tools

U kunt Google Ads gebruiken om meer klanten te bereiken. Wat u ook verkoopt, met Google Ads trekt u mensen naar uw bedrijf.

Meer informatie over Google Ads

Deelnemen aan het gesprek

Nu beheren