Charity: Water

663 miljoen mensen leven zonder schoon drinkwater. De missie van charity: water is om dit te veranderen door mensen in ontwikkelingslanden te voorzien van schoon en veilig drinkwater. De organisatie werkt samen met tientallen lokale partners in het buitenland en heeft al meer dan 21.000 waterprojecten voltooid om zo meer dan 6,4 miljoen mensen te voorzien van drinkwater, hygiëne en betere sanitaire voorzieningen.

Omvang van de werkzaamheden

Large

Sector

Openbaar en welzijnswerk

Doelen

Bekendheid vergroten

Geld inzamelen

Verkeer naar uw website leiden

Product

Google Ad Grants

Non-profitprogramma van YouTube

Foto ter beschikking gesteld door

Charity: Water

Website

https://donate.charitywater.org/donate/home

Uitdaging

Charity: water wilde samen met donateurs geld inzamelen, meer draagvlak creëren en door maximale online aanwezigheid nieuwe donateurs bereiken, om iedereen ter wereld van schoon en veilig drinkwater te kunnen voorzien.

Verhaal

Charity: water wilde de online aanwezigheid vergroten met de kosteloze tools van Google voor Non-profitorganisaties. Met interactieve, sociale, analyse- en optimalisatietools kunnen potentiële donateurs worden geïnformeerd en kunnen bestaande donateurs het bewijs krijgen dat hun bijdragen rechtstreeks van invloed zijn.

Met Google Maps verbindt charity: water donateurs met hun donatie. Als een donateur een geldbedrag schenkt, krijgt hij gps-coördinaten en foto's toegestuurd waarmee de donatie kan worden gevolgd en zichtbaar is welke impact de donateur maakt.

Dankzij YouTube kunnen mensen die betrokken zijn bij het waterproject de voortgang visueel documenteren: medewerkers van charity: water kunnen een dankbetuiging naar donateurs sturen of op locatie een video maken om persoonlijke verhalen te vertellen en ervaringen te delen over nieuwe waterbronnen die schoon en veilig drinkwater leveren.

Met Ad Grants vergroot charity: water het aantal organische en betaalde zoekresultaten. Daarnaast maakt de organisatie campagnes waarbij mensen bijvoorbeeld worden aangespoord om vrienden en familie een bedrag aan charity: water te laten doneren in plaats van een verjaardagscadeau te kopen.

Onze missie is om elke persoon op deze planeet te voorzien van schoon en veilig drinkwater, en met hulp van Google komen we elke dag een stapje dichter bij ons doel.

Tyler Riewer, directeur Merkcontent

Impact

"Dankzij Google voor Non-profitorganisaties nam het siteverkeer in één jaar tijd met 350% toe, trokken we 300% meer bezoekers en lukte het ons 333% meer videoweergaven te realiseren", zegt Tyler Riewer, manager Merkcontent van charity: water.

Sinds het team Google voor Non-profitorganisaties gebruikt, zijn de online activiteiten snel toegenomen. De organisatie zette tevens een community van enthousiaste supporters op door middel van persoonlijke YouTube-bedankvideo's, de mogelijkheden van Google Maps en via zoekgebaseerde advertenties en social media.

Charity: water startte in september 2015 de jaarlijkse inzamelingscampagne met als thema #NothingIsCrazy, waarbij gewone mensen werden aangemoedigd iets bijzonders te doen om geld in te zamelen voor schoon water. Met tools van Google wist de organisatie tijdens de campagne meer dan 1900 mensen te inspireren om geld in te zamelen. Er werd $ 1,8 miljoen opgehaald waarmee charity: water meer dan 60.000 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater kon voorzien. Dankzij Google Analytics kreeg het team inzicht in de deelnemers, konden de conversiepercentages worden vastgesteld en konden er grafiekweergaven voor de promotievideo van de campagne worden gemaakt.

Charity: water gebruikt nu tools van Google om nieuwe doelgroepen te bereiken en mensen via het maandelijkse donatieprogramma The Spring aan te moedigen te investeren in een wereld waar iedereen schoon drinkwater heeft.

Ontdek hoe andere organisaties een verschil maken met Google voor Non-profitorganisaties.