Special Olympics World Games

Special Olympics verzorgt het hele jaar door trainingen en sportwedstrijden voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking.Daar kunnen deelnemende sporters werken aan hun lichamelijke conditie, moed tonen en aan de wereld laten zien hoe alle schenkingen worden gewaardeerd.

Omvang van de werkzaamheden

Medium

Sector

Maatschappelijk werk

Doelen

Abonnees werven

Bekendheid vergroten

De effectiviteit van uw websites meten

Uw doelgroep aanspreken

Verkeer naar uw website leiden

Product

Google Workspace for Nonprofits

Google Ad Grants

Non-profitprogramma van YouTube

Foto ter beschikking gesteld door

Special Olympics

Website

https://www.specialolympics.org/

Uitdaging

Tijdens de World Games van 2015 in Los Angeles namen 6500 atleten uit 165 landen deel aan 25 verschillende sporten om hun moed, plezier en volharding te tonen.

Voor de organisatie van dit enorme evenement moesten honderden mensen snel kunnen samenkomen om de 30.000 vrijwilligers aan te sturen, 500.000 bezoekers te ontvangen en tientallen miljoenen dollars aan donaties te beheren.

Verhaal

Special Olympics maakte van de World Games 2015 een succes door vrijwilligers te coördineren met Google Workspace. Daarnaast maakte de organisatie gebruik van Ad Grants om online kijkers te bereiken en werd er inzicht verkregen in de doelgroep met behulp van Google Analytics.

"Onze missie van bewustmaking die leidt tot acceptatie en opname in de maatschappij betekent dat we ons met deze bijzondere verhalen aan zo veel mogelijk mensen willen presenteren. Dankzij Google hebben we ontdekt wie zich aangesproken voelt en met onze boodschap een internationaal publiek kunnen bereiken."

Patrick McClenahan, voorzitter en CEO, Special Olympics World Games 2015

Impact

Dankzij de Ad Grants-campagne kon Special Olympics 44% van de nieuwe gebruikers naar de site halen en de helft van de nieuwe abonnees werven.

Google Analytics bood goed inzicht in het algemene gebruikersgedrag op de site van de organisatie. Ook kon de hoeveelheid en de typen gegenereerde betrokkenheidsacties worden gemeten.

Dankzij toegang tot de YouTube Space in Los Angeles konden medewerkers van de organisatie met een zeer beperkt budget aantrekkelijke videocontent maken en daardoor nog meer bekendheid genereren voor hun goede doel.

Ontdek hoe andere organisaties een verschil maken met Google voor Non-profitorganisaties.